August 11, 2007

Alteration - Ändring

alteration
1.
an event that occurs when something passes from one state or phase to another
2.
the act of making something different
3.
the act of revising or altering (involving reconsideration and modification)


I considered a name for this blog and couldn't think of anything. So I did search on some words and found this and thought it fit perfectly.
This blog is going to be all about me planning the moving to Canada, the papers I need, the permissions and all that kind of useless and boring junk but I figured it'd be nice to share, no? When I first started researching about this, I figured it'd be no big deal at all. But yeah, I'm not that smart. So it's a huuuuuuuuuuuuge deal and very complicated. Therefor I need a blog to rant in and give my advice to people who wants to do the same? I just need to write it off. And so this blog came to exist. If you hate me and think I'm annoying as fuck, then just don't read it. But I would appreciate comments from friends as it would make things go.. smoother maybe?

Anyways, thanks and do enjoy.

ps. I'm gonna have the first part of the post in english, and then the second in swedish since... well I'm swedish and I'm gonna guess my friends here will want to read about it too.


ändring:
det att ändra något, förändring


Jag funderade på ett namn till den här bloggen och kunde inte komma på något som passade. Så jag letade runt efter några ord som kunde passa och hittade Alteration - Ändring och tyckte att det passade perfekt.
De här bloggen kommer vara helt om mina planer om flytten till Kanada, papprerna jag behöver, tillstånden jag behöver för att kunna stanna och allt sådant onödigt och tråkigt skit men jag tänkte att det kunde vara bra att dela med sig, no? När jag började söka runt om att flytta så tänkte jag först att det inte var någon stor grej överhuvudtaget. Men ja, jag är inte så smart haha. Så det är en stooooooor grej och mycket mer komplicerat än jag trodde. Därför behöver jag en blogg att tjata i och där jag kan ge andra människor tips om det här om de vill göra samma sak. Jag behöver bara helt enkelt skriva av mig lite. Och så blev den här bloggen till. Om du hatar mig och tycker jag är jobbig som fan, läs inte den här bloggen. Det är onödigt för både dig och mig. Men jag skulle uppskatta stödjande kommentarer och tips så att allting kan gå... snabbare och lättare?

Iallafall, tack och ja.. njut? haha.

ps. Jag kommer ha första delen av varje blog på engelska och den andra översatt till svenska.... eftersom jag antar att mina vänner i Sverige också kanske vill läsa om det här?


<3

No comments: