August 22, 2007

Bump in the road

So today I decided to look up more info on the permanent residence card. That I figured I'd get so I can stay easier. BUT, apperently. You can only apply for this card if you have immigrated. Which kinda puts me in a pickle. I hadn't really planned on immigrating cause it'd be so much work and feel kinda useless? I don't know. So now, I have to think of new ways. My new plan is to just go and then start talking maybe to someone in person about this? I would much rather prefer this than sit and email some people that never seem to reply. But I'm hoping that maybe there's an easier way around all of this? Like I just need a visa and then it's cool? I don't know, I guess I need to read up on this waaay more.

I may also add that I was on a work interview for McDonalds, and I THINK it went well, but you can never be sure? But I bet all of you know that if I do get this job, money situation would feel and be easier. What a mess.

-------------------

Så idag bestämde jag mig för att kolla upp mer info om permanent boende kort. Jag tänkte söka det så att jag kan stanna där lättare. MEN, tydligen. Man kan bara söka det kortet om man har invandrat. Vilket gör situationen mycket jobbigare. Jag hade inte direkt tänkt att invandra för det skulle bli så mycket mer jobb och kännas ganska onödigt? Jag vet inte. Så nu, måste jag komma på nya vägar. Min nya plan är att bara åka och sen börja prata med någon öga till öga om det här? Jag skulle mycket hellre sitta ner och prata om det med någon istället för att maila fram och tillbaka som ändå inte verkar ge svar. Men jag hoppas att det kanske finns någon lättare väg runt allt det här? Att jag typ bara behöver ett visa och sen är det lugnt? Jag vet inte, men jag antar att jag måste läsa om det här myyyyyycket mer.

Jag kan också tillägga att jag var på jobbintervju hos McDonalds, och jag TROR att det gick bra, men man vet aldrig? Men jag antar att alla nu vet att om jag får det jobbet skulle pengasituationen kännas och vara lättare. Vad krångligt.

1 comment:

Anonymous said...

Interesting to know.